Píší se osmdesátá léta. Možnost založit si firmu se tehdy jevilo jako z říše pohádek. Přesto můj tehdejší kamarád a spoluhráč Michal Vilímek vymyslel název pro naši budoucí firmu. Gnail Agency. Já byl kytarista, on baskytarista i kytarista, tak se písmeno G(uitar) nabízelo. Čas šel a firmy lze dnes zakládat jak houby po dešti. Ale teď odbočím.
K oboru internetového marketingu jsem přičichl před lety, kdy jsem spolupracoval s německou zvukařskou on-line školou. A v té době jsem objevil knížku, kupodivu papírovou, od Jeffa Jarvise: What Would Google Do? Tedy Co by udělal Google? Vrtalo mi hlavou, jak je možné, že Google může nabízet vyhledávač a i spousty dalších služeb, jako třeba mapy, zcela zdarma. Webová stránka vyhledávače běží na obrovském množství počítačů, řízená umělou inteligencí, kterou dnes používá snad každý… a docvaklo mi, buď akceptují změnu nejen internetového, ale i reálného světa díky síti internetu, anebo…
Rozhodnutí pracovat v internetovém marketingu podpořilo mé studium elektrotechniky a kybernetiky a moje dlouholetá praxe v médiích. Naše cesty s Michalem se rozešly, ale jeho osmdesátkový nápad mi ležel v hlavě. Zavolal jsem mu, a souhlas používat název Gnail Agency mi dal. Měli jsme ještě mezi sebou sázku, že pokud se bude jednou živit muzikou, koupí mi flašku rumu. Ale to je jiny příběh…
Motto v hlavičce mého webu jinými slovy říká: Internetový marketing (ale i marketing jako takový) by se měl dělat za plné účasti toho, pro koho se dělá. Pak reklamy budou pravdivé a bude na nich poznat, že za nimi stojí lidé, kteří doopravdy vyrábí, nabízejí, dělají… A co by udělal Google? Na své vyhledávací stránce se chlubí, že na váš dotaz (zkuste si to): Jak rychle odpověděl Google? napíše, že mu to trvalo okolo 0,3-4 sekundy. A právě stejně tak rychle dokáže najít vaše stránky., Ale stejně tak rychle najde, že vaše reklama nemusí být úplně pravdivá.